Naughty Dog is één van de belangrijkste studio’s voor het PlayStation platform.
Al sinds de eerste console van Sony maakt de ontwikkelaar games die veel indruk hebben gemaakt en zelfs vandaag de dag nog regelmatig worden genoemd. Eén van de personen die heeft meegeholpen aan het succes van het bedrijf, is de huidige co-president Christophe Balestra. Helaas kan de ontwikkelaar binnenkort geen aanspraak meer op zijn talenten doen, want hij heeft besloten een punt achter zijn carrière bij Naughty Dog te zetten.
Balestra begon in 2002 bij de bekende ontwikkelaar als programmeur en werkte zich langzaam op. In 2005 werd hij co-president, maar dat was wel een spannende tijd voor de ontwikkelaar. Dit kwam doordat de PlayStation 3 in beeld kwam en er niet alleen een nieuwe engine voor de console gemaakt moest worden, maar ook een totaal nieuwe IP. Gelukkig pakte dit allemaal heel erg goed uit en zodoende behoort Naughty Dog ondertussen tot één van de beste ontwikkelaars ter wereld.
Balestra laat in een brief weten dat hij tot en met 3 april bij Naughty Dog zal blijven werken en daarna zal hij eerst meer tijd gaan besteden aan zijn gezin. De gehele brief kun je hieronder lezen.
Ik had nooit gedacht dat ik zou zeggen zoiets moeilijks als dit - Naar vijftien jaar hier, Dat ik bekend maak dat ik Naughty Dog Ga verlaten. Mijn laatste dag zou zijn op 3 april 2017.
Het is een uitdaging om op de realisatie te komen dat het tijd is om af te stappen van zo'n carriére. Om de vervolging van vervullen van ambities en projecten. Ik doe het nu uit mijn uiterste best voor respect voor de team, En hun onwrikbare opdaging Naar Naughty dog en onze projecten. De tijd is anngekomen dat ik meer tijd spendeert bij mijn familie en om een lege plek te ontwikkelen om te zien waarmee ik het vul. Maar dat gaat duidelijk iets te maken hebben met programeren.
Gaan werken voor Naughty Dog was de grootste keuze die ik ooit had gemaakt, In 2002 voor mijn familie en mijn carriére. Ik was zo enthousiast om mee te doen met het team die Crash Bandicoot & Jak en Dexter had gecreëert. voor mij, de grootste aantrekkingskracht was werken met het team die verantwoordelijk waren voor de games waarvan ik hield, Ook die games die er goed uitzagen en technish voorliepen op hun tijd. ik zou nooit hebben geraden wat mijn toekomst bij Naughty dog eruit zou zien wanneer, Ik mee deed als een programmeur.
Twaalf jaar geleden: Toen Evan en ik co-voorzitters werden. werd Naughty Dog geconfronteerd met een uitdagende toekomst. Met de overgang naar een nieuwe platform, Terwijl het ontwikkelen van een nieuwe motor en een geheel nieuwe franchise tegelijkertijd ook erbij kwam. als ik terugkijk op waar wij allemaal in slagen en De studio over te nemen in iets meer dan een decennium. Is dat zonder twijfel een van mijn meest profesionele prestaties. Evan was voor mij de perfecte partner geweest en ik zou mij niet kunnen voorstellen hoe ik dit allemaal bereikt had zonder hem. Het was een voorrecht om samen te werken mijn vriend.
Ik bedank jullie uit de grond van mijn hart. In de laatste vijftien jaar. Het was gewoon ongelooflijk.
En aan alle fans ... Ik weet wat we in petto hebben Met Evan als leider wordt dit het beste team op de planeet. Als de Voorzitter, Weet ik dat Naughty Dog Jullie zal blijven wegblazen!
bron: psx-sense.nl
Reactie plaatsen
Reacties