Deze vijf games zijn compatible met de PS VR Aim Controller

Gepubliceerd op 15 mei 2017 om 09:52

Gezamenlijk met Farpoint verschijnt dinsdag ook de PS VR Aim Controller. Een controller die speciaal gemaakt is om je de illusie te geven dat je een geweer in je handen hebt.

Een leuke accessoire natuurlijk, maar gaat die controller bij meer games toepasbaar zijn? Gelukkig wel, zodat je er op termijn ook wat aan zult hebben.

Farpoint is natuurlijk voor nu de belangrijkste game die met deze accessoire werkt, maar ook het recent aangekondigde Arizona Sunshine zal met de PS VR Aim Controller werken. Daar blijft het niet bij, want de andere games zijn Dick Wilde, The Brookhaven Experiment en ROM: Extraction.

Dick Wilde heeft geen releasedatum, maar de verwachting is dat deze game gelijktijdig met Farpoint verschijnt. The Brookhaven Experiment verschijnt begin juni en ROM: Extraction staat momenteel op ‘Coming Soon’.

Voor nog wat meer toelichting hieronder per game uitleg van de ontwikkelaar met hoe zij deze controller toepassen in de gameplay.

Farpoint - Vanaf het allereerste begin van de ontwikkeling op Farpoint, wilden we een manier vinden om de speler fysieker met het spel aan te sluiten. EN hen veel dieper in de wereld brengen die wij hadden gecreëert. Dat hebben we bereikt met  de PS-VR Aim controller. MEt de controller zijn we in staat geweest om het schieten en richten veel natuurlijker en intuïtiever te maken. De 1: 1-koppeling zorgt ook voor een meer skill-based spel, want de precisie verwijdert eventueel de noodzaak voor het doel te helpen.

Dick Wilde - Wanneer je speelt met de  PS-VR Aim controller, Heb je toegang tot zes verschillende tweehandige wapens om te vechten tegen moeras-monsters; De Harpoon Rifle, Grenade Launcher, Revolver Rifle, Shotgun, Paintball Gun en de Nailgun. Elke kamer is speciaal ontworpen voor het design van het aimen. En maakt dus voordeel van Het richten.

De Brookhaven Experiment - Zonder een moment voorbij, wilden we bij de eerste game dat de game de Controller ondersteunde. Dus, toen we het geheel aan het opnamen waren kregen we het gevoel dat wij echt een pistool vast hadden. Dit veranderde hoe de game ons mentaal beinvloede. 

Arizona Sunshine - Eigenlijk was het spel ontworpen met twee pistolen in onze gedachte we hebben alles getest om een fatsoenlijke ondersteuning te krijgen. Maar omdat de PS-VR aim controller alleen een wapen ondesteund hebben we het bij een pistool in het spel gehouden. Maar dit zorgt ook voor een grotere nauwkeurigheid en controle.

ROM: Extraction - Met de PlayStation Aim, Zijn we in staat om een meer fysieke omgeving te bereiken dan met een standaard motion-controller. Vanwege de Geweer-stijl wilden wij een ROM uitbrengen. Als je de Aim met twee handen vasthoudt krijg je een sterkere gevoel van precisie en stabiliteit van de in-game wapens. Als extra krijg je ook nog eens een grotere gevoel van verbinding tussen de echte wereld en de virtuele wereld.

 

 

bron: psx-sense.nl

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.